Idziemy na siłownie.

0
145
Idziemy na siłownie.

Szczupła i wysportowana sylwetka od wielu lat jest kanonem piękna. Nie dziwne, że tak wielu ludzi właśnie do tego dąży. Coraz więcej powstaje klubów fitness i siłowni, które mają nas do tego przybliżyć. Ćwiczenia i aktywność fizyczna jest jednym z elementów, które mają nam pomóc osiągnąć wymarzone ciało. Jednakże okazuje się, że droga do tego nie jest taka prosta. Niektórzy myślą, że wystarczy chodzić na siłownie i to wystarczy. Jednakże odwiedzanie klubu może nic nam nie dać. Przede wszystkim trzeba jeszcze wiedzieć, jak, co i ile ćwiczyć, by osiągnąć sukces. Jak posiądziemy wiedzę w tym zakresie, dowiadujemy się, że bez odpowiedniej diety i tak nie wyrzeźbimy mięśni.
Każdy początkujący zwolennik klubów fitness, zastanawia się, jak często ćwiczyć na siłowni, by osiągnąć pożądane efekty. Przede wszystkim zanim zaczniemy ćwiczyć 5 razy w tygodniu po 2 godziny, warto zastanowić się, co chcemy osiągnąć. Może zdarzyć się tak, że tak duża częstotliwość ćwiczeń może zniechęcić lub prowadzić do kontuzji. Osoby, które robią to dla przyjemności lub są początkujące powinny ćwiczyć 3 – 4 razy w tygodniu po około godzinie. Dłuższe treningi mogą okazać się stratą czasu, gdyż nasza wydolność nie pozwoli, by organizm dawał z siebie wszystko. A przecież ćwiczenia od niechcenia nigdy nie dadzą nawet marnych rezultatów. Lepiej zrobić krótki, ale porządny trening, taki podczas którego bardzo się zmęczymy. Oczywiście nie można zapomnieć, że te dłuższe treningi, wzmacniające poszczególne partie ciała, są również potrzebne. Dlatego ważne jest określenie na czym nam najbardziej zależy: czy na spaleniu maksymalnej ilości kalorii, czy tylko wzmocnieniu mięśni. Niestety dalej wiele osób wierzy w to, że same ćwiczenia mogą dać nam tzw. sześciopak na brzuchu. Jednakże bez diety i odpowiedniej kaloryczności nic nie zdziałamy. Można zamieszkać na siłowni, ćwiczyć na niej codziennie po kilka godzin, a efektów nie będzie. Dieta jest kluczowa, gdyż to właśnie dzięki niej chudniemy i pozbywamy się tłuszczu. Pozwala to na odsłonięcie ładnie zarysowanych mięśni, wypracowanych na siłowni.
Są osoby, które pragną ćwiczeniami na siłowni poprawić swój ogólny wygląd. Nie mają nadwagi, jednakże chcieliby zbudować masę mięśniową. I znowu priorytetowa w tym przypadku jest dieta. Tylko nadwyżka kaloryczna pozwoli zbudować mięśnie. Niestety zapominamy o tym, gdyż łatwiej nam iść poćwiczyć, zmusić się do wysiłku niż rozpocząć odpowiednie żywienie.
W momencie, kiedy chcemy zacząć korzystanie z siłowni, niezbędnym jest poproszenie osoby, znającej się na tym, o wskazanie, jak poprawnie wykonywać poszczególne ćwiczenie. Nieumiejętne wykonywanie ćwiczeń nie tylko nie przynosi efektów, ale może również wyrządzić krzywdę. Zazwyczaj w takich klubach fitness pracują trenerzy personalni, którzy są właśnie po to, by nauczyć nowe osoby korzystania z poszczególnych maszyn.
Siłownia jest to jedna z najpopularniejszych aktywności fizycznych w ostatnich czasach. Zanim się na nią wybierzesz, warto sprecyzować sobie cel, jaki chcesz osiągnąć.

miss-fit.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMotywacja do schudnięcia
Następny artykułDieta dla serca

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here