Dieta dla serca

0
159
Dieta dla serca

Coraz więcej młodych ludzi naraża się na choroby serca, które mogą być dla nas groźne. W ekstremalnych sytuacjach problemy ze sercem mogą być przyczyną zawałów, warto więc w odpowiednim momencie swojego życia zdobyć się na refleksję i zmienić nasz tryb. Właściwa dieta powoduje, że nasz organizm jest coraz sprawniejszy, ma więcej energii. Odpowiednia podaż tłuszczu oraz węglowodanów złożonych sprawi, że nasz układ krążenia będzie funkcjonował jak należy. Dieta na serce powinna zawierać dużo warzyw oraz owoców, a mało cukrów prostych oraz tłuszczy nasyconych. Nienasycone tłuszcze, takie jak oliwa z oliwek, olej lniany oraz olej z wiesiołka są bardzo zdrowe i korzystnie działają na nasze ciało. Zmniejszają one krzepliwość krwi, dlatego zalecane są dla osób zmagających się z miażdżycą lub z zatorami. Warto też zadbać o podać magnezu, pierwiastek ten odpowiada za wiele reakcji biochemicznych oraz funkcji w naszym ciele.
W dzisiejszych czasach coraz powszechniejszy staje się problem otyłości oraz wszystkich chorób, które są z nią związane. Aby przeciwdziałać temu zjawisku, nie wystarczy tylko samo odchudzanie poprzez intensywne ćwiczenia fizyczne. Niezbędna jest także odpowiednia dieta, która nie będzie zbyt drastyczna dla naszego organizmu. Na rynku możemy spotkać bardzo wiele publikacji dotyczących rozmaitych diet, które w określonym czasie mają zapewnić nam spadek wagi. Znajdziemy diety, które mówią, że schudniemy dzięki spożywaniu samych owoców i warzyw. Inna dieta zachęca do spożywania dużych ilości białka a kolejna do jedzenia wyłącznie produktów spożywczych. Każdy ma swoje racje, ale należy pamiętać, że organizm powinien dostać wszystkie niezbędne składniki dla naszego organizmu i do tego w jak najbardziej odpowiednich proporcjach. Dlatego przede wszystkim potrzebny jest zdrowy rozsądek. Ostatnie badania pokazują, że decydującą rolę w odchudzaniu ma flora bakteryjna naszych jelit. Dlatego wprowadzając dietę, zapoznajmy się z lekturami poruszającymi tematykę bakterii żyjących w jelitach. Aby nasz organizm był zdrowy, a nasze jelita funkcjonowały prawidłowo, powinniśmy zrezygnować z produktów wysoko przetworzonych. Dlatego należy wyeliminować z jadłospisu wszelkiego rodzaju przekąski typu chipsy oraz jedzenie przygotowywane w szybki sposób. Koniecznie także trzeba ograniczyć do minimum spożywanie cukru. Najlepiej byłoby nawet całkowicie zrezygnować z jego spożywania. Na to miejsce wprowadzić za to spożywanie wszelkiego rodzaju kiszonek takich jak: kiszona kapusta, kiszone ogórki czy kiszone grzyby. Posiadają one w swoim składzie bakterie, które mają zbawienny wpływ na nasz organizm. Podstawą naszej diety powinny być warzywa, owoce, mięso oraz nabiał. Szczególnie polecane są także ryby oraz owoce morza, które są bogate w kwasy omega 3 oraz witaminę D. Oczywiście wraz z odpowiednią dietą należy zadbać także o odpowiednią ilość ruchu. Dlatego koniecznie trzeba zacząć uprawiać jakiś sport. Oczywiście ilość czasu poświęconego na aktywność trzeba dobrać do swojego trybu życia.

niezawal.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułIdziemy na siłownie.
Następny artykułPiękne wakacje

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here